Wednesday, March 5, 2014

Letupan Gunung Kelud Ada Didalam al-Quran ?


Letupan Gunung Kelud Ada Didalam al-Quran ? | Pekara tersebut menjadi tanda tanya adakah pekara ini berlaku secara kebetulan tak tahu nak kata . Apa pun ini semua kerja Allah . Korang baca sendiri

Letupan Gunung Kelud Ada Didalam al-Quran ?


Kejadian mengenai tarikh, bulan dan tahun serta waktu letusan dikatakan bertepatan dengan ayat dalam al-Quran. 

Seperti tarikh 13 bulan 2 yang dikaitkan dengan surah Ar-Ra’d (13) dengan ayat 2. 

Waktu letusannya, jam 22:49 dan 22:50 dihubungkan dengan surah Al-Hajj ayat 49-50. 

Sementara tahunnya dikaitkan menggunakan surah Thaahaa, surah ke-20 dalam al-Quran dengan ayat ke 14.

Tarikh 13 bulan 2, (Surah 13 ayat 2) yang terjemahannya bermaksud : “Allah-lah Yang meninggikan langit tanpa tiang (sebagaimana) yang kamu lihat, kemudian Dia bersemayam di atas ‘Arasy, dan menundukkan matahari dan bulan. Masing-masing beredar hingga waktu yang ditentukan.

Allah mengatur urusan (MakhlukNya), menjelaskan tanda (KebesaranNya), supaya kamu meyakini pertemuan (mu) dengan Tuhanmu.” Jam Gunung Kelud meletus, 22:49, 22:50 dihubungkan dengan Surah 22:49-50): “Katakanlah: “Hai manusia, sesungguhnya Aku adalah pemberi peringatan yang nyata kepadamu. Maka orang-orang yang beriman dan beramal salih, bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia,” 

Tahun 2014 pula dikaitkan dengan Surah 20 ayat 14: “Sesungguhnya Aku ini adalah Allah, tidak ada Tuhan (yang hak) selain Aku, Maka Sembahlah aku dan dirikan solat untuk mengingat aku.” 

Nota : Subhanallah. ini semua Kekuasaan Allah. Jadi kan cerita ini sebagai pengajaran buat kita bersama. Apa komen korang ?

No comments:

Post a Comment